delivery_dining Vandaag besteld binnen 72 uur geleverd
verified Experts in vloeren en behang
savings Achteraf betalen via Klarna

Je mag een afgeleverd artikel binnen 14 dagen na ontvangst zonder reden aan ons retour zenden. Daarmee ontbindt je de aankoop van dat artikel of de gehele bestelling. Je kunt ook eerst binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Het herroepingsrecht is uitgesloten als het artikel speciaal voor jou op maat of op kleur is gemaakt.

Hoe geef ik aan dat ik iets wil retourneren?
Wil je gebruikmaken van je retourrecht?, Dan moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wie betaalt de kosten van het retourneren?

Zodra je je bestelling hebt ontvangen, ben jij verantwoordelijk voor het product. Ook voor het retourneren van de bestelling ben jij verantwoordelijk. De kosten voor het eventueel verzenden met een vervoerder of eventuele brandstofkosten zijn dus voor jouw eigen rekening. Wanneer je hebt gemeld bij ons dat je (een deel van) de bestelling wenst te retourneren zullen wij je voorzien van eventuele kosten voor het ophalen van de artikelen. Let op: retouren kunnen niet in onze showroom worden afgegeven.

Waar moet ik mijn retour naartoe sturen?
Wij geven per bestelling specifiek aan waar deze zal moeten geretourneerd. Het kan namelijk zijn dat dit naar een ander magazijn verzonden dient te worden. Over het algemeen is dit tevens het adres van de leverancier die de bestelling naar u heeft verzonden, vaak staat dit adres aangegeven op de pakbon.
Retourneren kan in géén geval* naar onze showroom in Moordrecht 
Eventuele kosten voor retourneren zijn voor de rekening van de persoon die de producten retour zend.
*In sommige gevallen is het mogelijk, in overleg met ons personeel, om producten wel te retourneren bij onze showroom. Hier staan echter altijd verwerkingskosten tegenover van €30,00 en dit kan alleen in overleg

Wanneer kan ik niet retourneren?
In de volgende situaties kunnen producten niet geretourneerd worden:
> Het artikel was speciaal voor u op maat of op kleur gemaakt.
> Het artikel is duidelijk persoonlijk van aard.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe word mijn geld teruggestort als dit nodig is ?
Bij Nano inrichters doen wij altijd ons uiterste best om het door jou betaalde geld, bij bijvoorbeeld een retour of een annulering, zo spoedig mogelijk terug te betalen. Iedereen wil zijn of haar geld immers zo snel mogelijk weer terug. Wij streven naar sneller, maar doen dit altijd binnen de wettelijke 14 dagen na annulering of retour. Terugbetaling geschieden op dezelfde wijze als dat je hebt betaald.

Kan ik ook een geplande dienst annuleren?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de dienst hebt gekocht. Je bent alleen gehouden de eventuele kosten te betalen voor de dienst tot het moment van ontbinding.


Mag ik mijn retour langsbrengen in Moordrecht?
Nee, dit kan helaas in geen enkel geval*. Retourneren dient altijd plaats te vinden door middel van het retour brengen van de producten naar een door ons aan te wijzen magazijn of door deze, tegen betaling, op te laten halen bij u op locatie.
*In sommige gevallen is het mogelijk, in overleg met ons personeel, om producten wel te retourneren bij onze showroom. Hier staan echter altijd verwerkingskosten tegenover van €25,00 en dit kan alleen in overleg.


Hoe stuur ik vloeren retour ?
Vloerdelen dienen altijd zo goed mogelijk te worden verpakt op een pallet. Producten dienen te worden vastgemaakt op een pallet en te worden ingeseald. Een voorbeeld hiervan kun je hier bekijken.


Moet ik de retourproducten zelf terugbrengen of worden ze opgehaald?
Jij bent vanaf het moment van ontvangst van je bestelling verantwoordelijk voor de betreffende bestelling en haar producten. Ook voor het retourneren van de bestelling ben jij verantwoordelijk. De kosten voor het eventueel verzenden met een vervoerder of eventuele brandstofkosten zijn dus voor jouw eigen rekening. Wanneer je hebt gemeld bij ons dat je (een deel van) de bestelling wenst te retourneren zullen wij je voorzien van eventuele kosten voor het ophalen van de artikelen wanneer dit mogelijk is. In sommige gevallen is het ook mogelijk om de producten te retourneren bij een magazijn van onze leveranciers. Retourneren kunnen in géén geval worden aangeboden bij onze showroom.

Retourinformatie per merk

Hoe werkt het retourneren van het merk Floer in Nederland? 
Voor bestelling van producten van het merk Floer hebben wij met Floer een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. De producten dienen dan op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Floer producten bedragen €85,-. Een alternatief voor het ophalen van de producten is dat u deze zelf kunt retourneren bij het magazijn van Floer in Groningen. Dit laatste kan enkel op afspraak via onze klantenservice.


Hoe werkt het retourneren van het merk Belakos in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk Belakos hebben wij met Belakos een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. De producten dienen dan op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Belakos producten bedragen €85,-.


Hoe werkt het retourneren van het merk Ambiant in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk Ambiant hebben wij met Ambiant een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. Het is hierbij echter wel van belang dat het hier vloerdelen betreft met een minimale hoeveelheid van 20m2. De producten dienen hierbij op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Ambiant producten bedragen €85,-.
Alternatief voor bovenstaande is om de producten zelf retour te brengen bij het magazijn van het merk. Neem hiervoor contact met ons op.

Hoe werkt het retourneren van het merk Vivafloors in Nederland?
Voor bestelling van producten van het merk Vivafloors hebben wij met Vivafloors een regeling dat de bestelling weer opgehaald kan worden op de locatie waar deze ook geleverd is. De producten dienen dan op dezelfde manier verpakt te zijn zoals deze zijn aangekomen (lees hiervoor ook het kopje "Hoe dien ik vloeren te verpakken voor een retour?"). De kosten voor het retourneren van Vivafloors producten bedragen €85,-.




Uitzonderingen

Producten die wettelijk (art. 6:230p BW) zijn uitgesloten van het recht op retourneren zijn:

- Restpartijen

- Producten die op maat besteld zijn

Wil je jouw retour door ons laten ophalen?

Aangezien een vloer zwaar en groot is om te verzenden brengt dit erg veel kosten met zich mee. Daarnaast is het een boel gezeur als je dit extern moet regelen met een transporteur. Daarom bieden wij aan om voor een marktconforme prijs je retour bij jou thuis weer op te halen. Wij rekenen hier een bedrag van € 89,- inclusief BTW voor. Let op, uiteraard moet je retour wel binnen onze retourtermijn vallen. De chauffeur bekijkt de retouren grondig op eventuele beschadigingen. Zijn er beschadigingen of is de verpakking dusdanig beschadigd? Dan kan de chauffeur deze weigeren mee te nemen omdat ze niet aan onze retourvoorwaarden voldoen. De pakken die wel voldoen aan onze voorwaarden kan hij dan wel mee retour nemen. Vervolgens ontvang je van ons binnen 14 werkdagen de waarde van jouw retour terug op je rekening. Op deze waarde brengen wij de retourkosten á € 89,- inclusief BTW in mindering.

Let op, deze kosten zijn niet enkel voor het heen en weer rijden, maar ook voor het complete administratieve proces daaromheen.

Vragen?

Neem contact met ons op via ons telefoonnummer of mail naar :Info@nano-inrichters-nl